Απαντήσεις
- Ανώνυμος 9 Σεπτεμβρίου 2017 - 8:49 μ.μ.Αδελφέ γράφετε: "Επιτέλους ένας λόγος ενότητος! Επιτέλους ένας λόγος ρωμαίικος! Επιτέλους ένας λόγος πατερικός και σύμφωνος με το πνεύμα των κανόνων!"
Αν υποθέσουμε τέλος πάντων ότι έχετε δίκιο (που δεν έχετε), τι εννοείτε γράφοντας "Επιτέλους"; Μήπως κανείς δεν εξέφρασε τις ίδιες ή πολύ παρόμοιες απόψεις στο παρελθόν; Ο π. Δανιήλ είναι ο πρώτος; - Ανώνυμος 11 Σεπτεμβρίου 2017 - 11:03 π.μ.Η απορία σας δυστυχώς αποτελεί ακόμη ένα γνήσιο παράδειγμα "ορθόδοξου" σχολαστικισμού αγαπητέ...
Αν περπατούσατε μέσα στην άνυδρη και άγονη έρημο, αγαπητέ, κάθε φορά που θα συναντούσατε μία όαση δροσιάς δεν θα ήταν σαν να είναι πρώτη φορά; Μάλλον η απάντηση απέχει πολύ από το "όχι"; Αν όχι, τότε αλήθεια δεν έχετε διψάσει; Άραγε και εδώ ... όχι; - Ανώνυμος 11 Σεπτεμβρίου 2017 - 8:22 μ.μ.Αδελφέ μου αν έβλεπα μία όαση τόσο συχνά όσο εκφέρονται λόγοι παρόμοιοι με αυτόν που σχολιάζουμε τότε έχετε δίκιο: ΔΕΝ θα εντυπωσιαζόμουν!!! (Τώρα για το αν είναι όντως όαση ας μη συζητήσουμε!!!)
- Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2017 - 1:18 μ.μ.Προσωπικά πάντως αδελφέ μου εντυπωσιάζομαι τόσο από την άγνοια των Ιερών Κανόνων (και δη του 15ου της Πρωτοδευτέρας του 861) όσο και από το πόσο εύκολα φθάνουμε στην απόσχιση και στην διάλυση...
Έτσι θα σε παρακαλέσω να δεις την Εισαγωγή που εμπεριέχεται στο Σύνταγμα των Θείων και Ιερών Κανόνων, Ράλλη Ποτλή και την σχετική ερμηνεία των Κανόνων της Πρωτοδευτέρας αλλά και την σχετική ιστορία της θέσπισής τους. Είναι νομίζω ιδιαιτέρως κατατοπιστικά και θα καταλάβεις το βάθος της θεολογικής σκέψης του π.Δανιήλ. - Ανώνυμος 13 Σεπτεμβρίου 2017 - 7:53 μ.μ.Σ'ευχαριστώ αδελφέ για την υπόδειξη. Θα μελετήσω το εν λόγω βιβλίο μόλις μπορέσω να το αποκτήσω (ελπίζω σύντομα καθότι κατοικώ στην επαρχία).
Πάντως να μην απορείς που πολλοί φθάνουν (λαθεμένα) στην απόσχιση διότι με αυτά που βλέπουν πώς να αντέξουν οι άνθρωποι; Δεν τους δικαιολογώ αλλά κατανοώ την αγανάκτισή τους! Βεβαίως εάν κανείς ο ρ θ ά εφαρμόζει τον 15ο κανόνα της ΑΒ ή τον 31ο Αποστολικό, δεν αποσχίζεται αλλά πορεύεται σωστά και ουσιαστικά προσφέρει υπηρεσία και στην Εκκλησία. Δεν έχω βέβαια το βιβλίο που μου σύστησες όμως δες π.χ. τις ερμηνείες του Αγ. Νικοδήμου και άλλων στο 15ο της ΑΒ (δες εδώ, στο 1.Δ: http://aktines.blogspot.gr/2016/10/blog-post_902.html) ή την ανάλυση του π.Θ. Ζήση εδώ (http://aktines.blogspot.gr/2017/02/blog-post_25.html) νομίζω ότι κανείς βρίσκει αυτό που χρειάζεται ώστε να μην κάνει λάθος. Και βέβαια όπως είπες, δεν χρειάζονται βεβιασμένες ενέργειες.
Όσο βέβαια αφορά τον ίδιο τον π. Δανιήλ, εκείνος γράφει ότι: "Βεβαίως ὑπάρχει ἕνας κανόνας, ὁ ιε´ τῆς Πρωτοδευτέρας Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ἀλλά δέν ἀνοίγει τόσο εὔκολα τήν πόρτα τῆς ἀποτειχίσεως (διακοπῆς μνημονεύσεως). Παρέχει στόν ἐπίσκοπο αὐτό τό δικαίωμα, ἐφ’ ὅσον ὁ Πατριάρχης κηρύττει «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» αἵρεσι καί ἔχει καταδικασθῆ ἐκκλησιαστικῶς γιά τήν αἴρεσί του αὐτή.”
Μα ο Κανών δεν είναι μόνο για Επισκόπους σε σχέση με τον Πατριάρχη αλλά και για πρεσβυτέρους (φαίνεται με απλή ανάγνωση!)! Επίσης γράφει στο τέλος ο π. Δανιήλ ότι πρέπει να έχει καταδικασθή εκκλησιαστικώς ο κηρύττων, κάτι που επίσης δεν ισχύει αφού τόσο ο Κανών όσο και οι ερμηνευτές μιλούν για "προ συνοδικής διαγνώσεως" (της κοινής λογικής μη εξαιρουμένης αφού μετά τη Συνοδική διάγνωση δε χρειαζόμαστε κανόνα να μας το πει!). Έχω άδικο να εξανίσταμαι;! - Ανώνυμος 16 Σεπτεμβρίου 2017 - 12:50 μ.μ.Αδελφέ μου 2 πράγματα ξεκαθαρίζουν την θέση των σχετικών κανόνων της ΑΒ Συνόδου.
1) Αμαρτία δεν είναι μόνον η αίρεση αλλά και η απόσχιση και η διάρρηξη της ενότητος. Άρα κάποιος αν αποσχισθεί επειδή υποστηρίζει πως κάποιος ιεράρχης είναι αιρετικό χωρίς να συγκληθεί σύνοδος, τότε ακόμη και να τον επιβεβαιώσει η Σύνοδος μεταγενέστερα με βάση τους κανόνες πρέπει να καθαιρεθεί. Γιατί χωρίς να αναμένει να αποφανθεί συνοδικώς η Εκκλησία αυτός μόνος του και με το θέλημά του προχωρά διασπώντας την ενότητα. (βλ. και τα σχετικά γεγονότα της σύγκρουσης Ιγνατιανών - Ζηλωτών και Πολιτικών που προκάλεσαν την Πρωτοδευτέρα Σύνοδο)
2) Το παραπάνω είναι ο κανόνας. Ωστόσο τίθεται και μία εξαίρεση. Στο κανονικό δίκαιο ισχύει η αρχή πως οι εξαιρέσεις ερμηνεύονται στενά. Έτσι εδώ οι Θείοι Πατέρες της Πρωτοδευτέρας Συνόδου ορθώς εθέσπισαν πως υπάρχει δικαίωμα αντίστασης μόνον αν κηρύττεται "κατεγνωσμένη" αίρεση. Εσύ ξέρεις να υπάρχει κάποια Σύνοδος που να καταδικάζει κάποια παναίρεση του Οικουμενισμού; Δεν λέω πως δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά λέω πως αυτό μόνον συνοδικά θα λυθεί!
Εύχου αδελφέ μου! - Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2017 - 9:36 π.μΑδελφέ σ'ευχαριστώ για την απάντηση και όντως θα εύχομαι (ό,τι κι αν μετράει στα μάτια του Κυρίου αυτό).
Κατ'αρχάς ακόμα περιμένω απάντηση αν αδίκως εξανίσταμαι που ο π. Δανιήλ διαστρέφει αυτά που λέει ο Κανών στα σημεία που διατύπωσα τουλάχιστον!
Επίσης, τόσον ο Αγ. Νικόδημος, όσο και άλλοι ερμηνευτές μας λένε ότι δεν χρειάζεται να γίνει Σύνοδος για να προχωρήσουν οι πρεσβύτεροι κλπ σε εκκοπή Μνημοσύνου όπως ΗΔΗ σου έγραψα. Άρα ούτε απόσχιση έχουμε ούτε τίποτα. Μην κρυβόμαστε πίσω από το μικρό μας δαχτυλάκι... όταν κάποιος κηρύττει κατ'επανάληψη αίρεση ή προβαίνει σε αιρετικές ενέργειες δεν μιλάμε για προσωπικό θέλημα του εκκόπτοντος*.
Κανονικό Δίκαιο δεν γνωρίζω, ο κ. Κυριαζόπουλος όμως που σε παρέπεμψα είναι Καθηγητής Πανεπιστημίου Κανον. Δικαίου. Άλλωστε, παραβάλλοντας και τις ερμηνείες των Κανονολόγων και τα παραδείγματα των Αγίων (βλ. την ίδια μελέτη του κ. Κυριαζόπουλου) τα πράγματα είναι σαφή. Επίσης εκτός του Κανόνος νο. 15 της Πρωτοδευτέρας, υπάρχει και ο 31ος Αποστολικός που και γι'αυτόν μιλούν οι Κανονολόγοι και ο κ. Κυριαζόπουλος στο εν λόγω κείμενό του.
Όσον αφορά την παναίρεση (κατά τον Αγ. Ιουστίνο Πόποβιτς) του Οικουμενισμού, έχεις δίκιο... δεν υπάρχει Σύνοδος που να την καταδικάζει. Όμως ο Κανών 15 της ΑΒ λέει: "Οἱ γὰρ δι᾿ αἱρεσίν τινα, παρὰ τῶν ἁγίων Συνόδων ἢ Πατέρων κατεγνωσμένην...". Ο Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς δεν σου κάνει για "Πατέρας"; Ο Αγ. Ειρηναίος που αναφέρει ο Κυριαζόπουλος και ο Αγ. Ι. Θεολόγος με τον Απόστολο Παύλο είναι ανεπαρκείς;
Και κάτι ακόμα. Υπάρχουν Αποστολικοί Κανόνες που καταδικάζουν τις συμπροσευχές ή ακόμη και την παρουσία αιρετικών μέσα σε Ορθόδοξους ναούς επί ποινή καθαίρεσης του επιτρέποντος Κληρικού! Βλέπεις να καθαιρείται κανένας; Άλλωστε δεν θα βρεις και πολλούς οικουμενιστές να λένε ότι είναι "οικουμενιστές"... Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι τέτοιοι ή ότι ο οικουμενισμός ΔΕΝ υπάρχει; Και σε κάθε περίπτωση, τόσον ο Κυριαζόπουλος όσο και άλλοι μελετητές αποφαίνονται ότι με τη Σύνοδο της Κρήτης οι υπογράφοντες κηρύττουν τουλάχιστον μία αίρεση!
.....................................................
*Σχετικά με το προσωπικό θέλημα, μπορεί π.χ. ο Πνευματικός του π. Θ. Ζήση να του επέτρεψε ή ακόμη και να τον προέτρεψε να αποτειχιστεί. - Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2017 - 4:34 μ.μ. Αδελφέ
μου η άγνοια σου στα περί του Κανονικού Δικαίου μάλλον σε καθιστά
αναρμόδιο πρόσωπο στο να κρίνεις με διάθεση αυθεντίας επί του θέματος.
Προσωπικά είμαι διδάκτορας στον Εκκλησιαστικό Δίκαιο της Νομικής Σχολής
των Αθηνών. Και οφείλω να σε ενημερώσω πως ο κ.Κυριαζόπουλος αποτελεί
μία τραγική μειοψηφία στην επιστημονική κοινότητα τόσο της Νομικής όσο
και της Θεολογικής με τις απόψεις του, τις σχεδόν τρελές, που
διατυπώνει. Επιπλέον σου απάντησα κι εγώ ήδη γιατί χρειάζεται σύνοδος
για να "αποσχισθεί" κάποιος. Για να μην κουράζουμε και τους
διαχειριστές του blog όμως θα ήθελα να σου πω πολύ αδελφικά πως αν
πραγματικά πιστεύεις όσα λες δεν πρέπει να πηγαίνεις σε καμία ακολουθία
του χωριού σου αλλά ούτε και στο διπλανό ούτε και στο παραδιπλανό. Αλλά
και ούτε και στην διπλανή Μητρόπολη. Επίσης δεν μπορείς να κοινωνήσεις
παρά μόνον στην κοντινότερη εκκλησία που δεν έλαβε μέρος, η οποία είναι
ίσως η Εκκλησία της Ρωσίας ή Εκκλησία της Αντιόχειας, η οποία είναι και
εμπόλεμη περιοχή.Οπότε πρόσεχε γιατί εύκολα λέμε κάποια πράγματα
χωρίς να καταλαβαίνουμε εν πολλοίς τι λέμε! Διάβασε και άλλες απόψεις
περί του θέματος και να μην είσαι βιαστικός... Υ.Γ και όλων η
ευχή και η προσευχή υπέρ των αδελφών εισακούεται από τον Θεό γιατί
εύχεται όχι υπέρ του εαυτού του αλλά υπέρ άλλου δείχνοντας το φιλότιμο
και την αγάπη του, όπως λέει και ο Άγιος Παίσιος...Ανώνυμος 22 Σεπτεμβρίου 2017 - 10:53 π.μ.
- Αδελφέ εν Χριστώ κ. Καθηγητά, ποιός σε έκρινε και μάλιστα με διάθεση αυθεντίας; Ο Άγιος Νικόδημος είπε κάποια απλά πράγματα για τον Κανόνα 15 και μαζί του συμφωνούν και σύγχρονοι αναλυτές... εσύ δεν τα αποδέχεσαι. Τι θες να πω, ότι έχεις δίκιο; Σε έκρινα ως πρόσωπο ή ως γνώστη του αντικειμένου σου; Τα συγκεκριμένα θέματα εξετάζω! Ο κ. Κυριαζόπουλος είναι όντως μειοψηφία αλλά αυτό από μόνο του δεν λέει τίποτα... το ίδιο ήταν και ο Αγ. Μάξιμος ο Ομολογητής... και πάντως δεν μελετάω μόνον αυτόν όπως ήδη έπρεπε να έχεις καταλάβει από τα γραφόμενά μου. Υπάρχουν δόξα Τω Θεώ και άλλοι αναλυτές που καταπιάνονται με το θέμα από Θεολογικής σκοπιάς.
Εν τω μεταξύ δεν διαβάζεις αυτά που σου γράφω, ή τα διαβάζεις εν μέρει... σκέψου πολύ απλά ότι μου λες να μην είμαι βιαστικός ενώ ήδη σου είπα ότι συμφωνώ πως δεν χρειάζονται βιαστικές ενέργειες! Άλλωστε δεν έχω αποτειχιστεί προσωπικά, αν κι έχει παρέλθει πλέον του έτους από την αιρετική σύνοδο της Κρήτης. Από πού τεκμαίρεται ότι βιάζομαι;
Παρεμπιπτόντως και η Εκκλησία της Βουλγαρίας δεν πήγε στη Σύνοδο. Αρκετά κοντά είναι κι αυτή και δεν είναι εμπόλεμη. Και πάντως πιστεύοντας αυτά που γράφω αλλά συμφωνώντας παράλληλα με τις απόψεις του π. Θεοδ. Ζήση, εάν αποτειχιζόμουν δεν θα έκοβα -κατ'οικονομίαν- την Κοινωνία μου με όλους όσοι μνημονεύουν και θα μπορούσα να Κοινωνώ σε Μητροπόλεις κοντύτερα στη δική μου.
Κι επειδή όντως κουράσαμε τους διαχειριστές (τους οποίους ευχαριστώ πάρα πολύ!) σε χαιρετώ και σου εύχομαι τα καλύτερα, τόσο σε συτή τη ζωή όσο και στη μέλλουσα!
ΥΓ)Ποιός σου είπε ότι μένω σε χωριό; επαρχία είναι και οι μικρές πόλεις που δεν έχουν Χριστιανικά βιβλιοπωλεία!
Ας δούμε αδελφοί πως κινήθηκε ο Μέγας Φώτιος το 861 στην Πρωτοδευτέρα Σύνοδο και θα αισθανθούμε το πόσο πολύ έχουμε επηρεαστεί από το δυτικό πνεύμα του φατριασμού και της λογοκρατίας εμείς οι σύγχρονοι αληθινοί κατά τα άλλα χριστιανοί!