Ζυγοὶ δόλιοι βδέλυγμα ἐνώπιον Κυρίου, στάθμιον δὲ
δίκαιον δεκτὸν αὐτῷ. οὗ ἐὰν εἰσέλθῃ ὕβρις, ἐκεῖ καὶ ἀτιμία·
στόμα δὲ ταπεινῶν μελετᾷ σοφίαν.
(Παροιμίες Σολομώντος, ια’: 1-2)
Μτφρ. [Τη ζυγαριά που κλέβει τη μισεί ο Κύριος,
ενώ το ζύγι το σωστό είν’ ευχαρίστησή
του.
Όταν έρχεται η έπαρση, θα ’ρθεί κι η
καταισχύνη·
ενώ η σοφία είναι με τους
ταπεινούς μαζί.]
Επειδή "κάθε αρχή και
δύσκολη", μη απομακρυνόμενοι των αρχικών στόχων μας, θεωρήσαμε ότι
πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή την προσπάθειά μας, από μηδενική βάση αυτή
τη φορά.
Κατηγορηθήκαμε *(ο αστερίσκος
παραπέμπει σε επεξηγήσεις), μεταξύ των άλλων, ότι πολώνουμε
και διχάζουμε τους πιστούς, με τις σκέψεις μας και τους προβληματισμούς μας επί
των θεμάτων πίστεως που αναδύθηκαν
ύστερα από τα τεκταινόμενα στους κόλπους της εκκλησίας .
Δημιουργείται
λοιπόν το εύλογο ερώτημα: πώς και γιατί διχάζεται ένας λαός, όταν η αλήθεια
είναι μία, αδιαμφισβήτητη,
καταγεγραμμένη και χιλιοειπωμένη από
στόματα Αγίων Πατέρων ανά τους αιώνες ;
Βασιζόμενοι σε αυτή την αρχή καθώς
και στο ότι :
"
Η των Γραφών ανάγνωσις, των ουρανών
εστίν υπάνοιξις."
αποφασίσαμε
να αναδιαρθρώσουμε τον αγώνα μας υπέρ της Ορθόδοξης Πίστης, στην οποία έχουμε
βαπτισθεί και της οποίας το Σύμβολο ομολογούμε, γνωστοποιώντας
-μέσω του διαδικτύου- κείμενα και
αναφορές των Αγίων Πατέρων και συγχρονότερων Αγίων (επισήμως αγιοκαταταχθέντων
από τις εκκλησιαστικές αρχές και την συνείδηση του λαού), προσδοκώντας ότι κατ'
αυτόν τον τρόπο, ένας έκαστος αποκρυσταλλώνει την προσωπική του άποψη και δεν
γίνεται οπαδός ή φερέφωνο κάποιων άλλων .
Ελπίζουμε, έτσι, ότι δεν θα υπάρξουν
περιθώρια αμφισβήτησης των προθέσεων και των στόχων μας, αλλά ούτε και
εκφοβισμού του λαού περί του, δήθεν,
υπόπτου ρόλου της Συνάξεώς μας .
*Περί
του πόσο ανακόλουθος παρουσιάζεται ο κάτωθι εισηγητής, μπορείτε να διαμορφώσετε άποψη με την δική σας κρίση διαβάζοντας τα
παρακάτω. Στις γκρί περιοχές του κειμένου μπορείτε να βλέπετε τι είπε τότε (Ημερίδα Μαΐου 2016 στο κατάστημα
ΑΡΙΩΝ) σε σύγκριση
με αυτά που λέει τώρα, μόλις μερικούς μήνες μετά (Επιστολή στην εφημερίδα
«Πατμιακά Χρονικά» 18-1-2017) τα οποία παρουσιάζονται σε
λευκό φόντο, προφανώς
βάλλοντας εναντίον συγκεκριμένων προσώπων, για λόγους που εκείνος γνωρίζει, αλλά
σκοπίμως αποσιωπά .
Οι υπογραμμίσεις στα παρακάτω είναι δικές μας. Ολόκληρα τα
δημοσιευμένα κείμενα μπορείτε να βρείτε εδώ, εδώ κι εδώ
Την επιστολή της Συνάξεώς μας στην οποία αναφέρεται, μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη εδώ
Τώρα λέει:
Επιστολή διαμαρτυρίας για ενέργειες νεοσυσταθέντος συλλόγου από απόφοιτο της Πατμιάδος
Πάτμος
18-1-2017
………………………………………………………………………………
«Διαβάζοντας κάποιος Ορθόδοξος Χριστιανός την
επισυναπτόμενη επιστολή κάποιων φανατικών μάλλον Ορθοδόξων, αγανακτεί
και προσβάλλεται, όταν υβρίζονται θεσμοί και ηγετικά πρόσωπα της Ορθοδοξίας,
όπως του Σεπτού Πατριάρχου της Ορθοδοξίας και Κανονικού Επισκόπου της
Πάτμου και κατ᾿ επέκταση εκκλησιαστικού Προϊσταμένου της
Πατμιάδος Σχολής.
(Επιστολή κ. Ιακώβου Κουτλάκη στην εφημερίδα
«Πατμιακά Χρονικά» 18-1-2017)
Τότε έλεγε:
...Το Εντέλλεσθε
αγαπητοί μου είναι προσβλητικό για όλη τη Πάτμο.Την στιγμή που ερήμην ημών των
Πατμίων αποφασίζει ο Πατριάρχης για κάτι που μας αφορά και μας θίγει, παρά την
ομόφωνη αρνητική άποψη του Ηγουμενοσυμβουλίου, την απόφαση του Δήμου υπέρ των θέσεων
της Μονής και την αντίδραση των κατοίκων της Πάτμου, βρείτε μου εσείς μια
κατάλληλη λέξη για να χαρακτηρίσω την απαξιωτική αυτή συμπεριφορά ;...
... ο στόχος μας είναι να
πείσουμε με κάθε μέσο και τρόπο τους Πατριαρχικούς να σταματήσουν να προκαλούν
την κοινή συνείδηση των Πατμίων. Να σταματήσουν τις «εκτροπές τους» εις βάρος
της Μονής και των προνομίων της, εις βάρος των κεκτημένων του νησιού, όπως η
Ιερότητα, η Μοναδικότητα και η Παράδοσής της...
…Ήδη κάποιοι ομιλούν για « ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ» . Δεν την ζητάμε, δεν την επιδιώκουμε,
αν προκληθούμε όμως ίσως γίνει. Ταυτόχρονα όμως θεωρούμε απαράδεκτο και μη
αποδεκτό, όταν οι Ηγέτες της εκκλησίας βάζουν τις προσωπικές τους σκοπιμότητες
υπεράνω και σε βάρος της πίστης και συνείδησης του ποιμνίου τους...
(εισήγηση κ. Ιακώβου Κουτλάκη, ημερίδα
Μαΐου 2016)
Τώρα λέει:
Και
βέβαια είναι απορίας άξιο, αντιφατικό και αδικαιολόγητο, να εκκλησιάζονται και
να ανεβαίνουν στο αναλόγιο σε ένα τέτοιο ναό άτομα, που δεν αναγνωρίζουν τον
Πατριάρχη μας και εκτοξεύουν ύβρεις στο πρόσωπό του !
(Επιστολή κ. Ιακώβου Κουτλάκη στην εφημερίδα «Πατμιακά Χρονικά» 18-1-2017)
Τότε έλεγε:
...Τι είμαστε αποικία ενός αποικιοκράτη που δεν
λογαριάζει κανένα. Είναι αυτή συμπεριφορά ενός επισκόπου και δη Πατριάρχου;
Μέχρι που μπορεί να φθάσει αυτή η κατάσταση;...
…….καταγγέλθηκε δημοσίως από τον Καθηγητή
δογματικής Δημήτρη Τσελλεγγίδη «ότι ο Οικουμενισμός των
Ορθοδόξων... έχει αφετηρία , τροφοδότη και ηγέτη τον Οικουμενικό
Πατριάρχη και την περί αυτού Σύνοδο. Από εκεί εκπορεύεται το ακάθαρτο
πνεύμα του Οικουμενισμού για τους Ορθοδόξους» ...
(εισήγηση κ. Ιακώβου Κουτλάκη ημερίδα Μαΐου 2016)
Τώρα λέει:
...Με στεντόρεια λοιπόν φωνή θέλω να
εκφράσω την άποψη μου και να δηλώσω ότι δεν συμφωνώ.
Κατά καιρούς κάποιοι Ιεράρχες, Θεολόγοι
και ειδικοί , ελέγχουν και κριτικάρουν με δημοσιεύματα τα έργα και τις
αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου και τον ίδιο τον Πατριάρχη, μεταξύ αυτών εγώ και ο
κ. Θ. Μαυρουδής για δύο θέματα που αφορούσαν την Μονή και τη Πάτμο, για τα
οποία εκφράσαμε και συνεχίζουμε να εκφράζουμε την αντίθεσή μας. Ουδείς όμως στα
δημοσιεύματα αυτά
, αλλά ούτε κι εμείς οι δύο υπερβήκαμε τα όρια της καλοπροαίρετης κριτικής και
του απαιτούμενου Σεβασμού προς τα Σεπτά πρόσωπα και τους θεσμούς της εκκλησίας
μας, πολύ δε περισσότερο δεν αμφισβητήσαμε τα πρόσωπα αυτά ως γνήσιοι
εκπρόσωποι και εκφραστές της Ορθοδοξίας, όπως κάνουν οι προαναφερόμενοι. (Επιστολή
κ. Ιακώβου Κουτλάκη στην εφημερίδα «Πατμιακά
Χρονικά» 18-1-2017)
Τότε έλεγε:
... ούτε δεχόμαστε οι εκκλησιαστικοί μας ηγέτες να
συμπεριφέρονται ως «ΠΑΠΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ» (εισήγηση Ιακώβου Κουτλάκη ημερίδα «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος: Μεγάλη προετοιμασία χωρίς
προσδοκίες» 23 Μαρτίου 2016,
Πειραιάς)
Όταν δηλαδή ένας Επίσκοπος ή Πρεσβύτερος συναλλάσσεται
εκκλησιαστικά και συ- προσεύχεται με αιρετικούς όπως είναι οι Παπικοί ή τους
παραχωρεί Ορθόδοξο ναό πρέπει να ΚΑΘΑΙΡΕΙΤΑΙ ....
…….καταγγέλθηκε δημοσίως από τον
Καθηγητή δογματικής Δημήτρη Τσελλεγγίδη «ότι ο Οικουμενισμός
των Ορθοδόξων που προωθεί την «ΜΕΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ με τους Παπικούς » έχει αφετηρία
, τροφοδότη και ηγέτη τον Οικουμενικό Πατριάρχη και την περί αυτού Σύνοδο.
Από εκεί εκπορεύεται το ακάθαρτο πνεύμα του Οικουμενισμού για τους Ορθοδόξους».
Όπως μάλιστα ανέφερε διδάσκουν « την Μίαν, Αγίαν, Αποστολικήν και Καθολική
Εκκλησία, διηρημένη σε πολλές........» .
....Ήδη κάποιοι ομιλούν για «
ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ» . Δεν την ζητάμε, δεν την επιδιώκουμε, αν προκληθούμε όμως ίσως
γίνει. Ταυτόχρονα όμως θεωρούμε απαράδεκτο και μη αποδεκτό, όταν οι Ηγέτες της
εκκλησίας βάζουν τις προσωπικές τους σκοπιμότητες υπεράνω και σε βάρος της
πίστης και συνείδησης του ποιμνίου τους και όταν διεκδικούν «από καθέδρα»
αποκλειστικότητα στην προάσπιση της Ορθοδόξου αληθείας.
(εισήγηση κ. Ιακώβου Κουτλάκη ημερίδα Μαΐου 2016)
Τώρα λέει:
Ομοίως,
ποιο μέτρο μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει για να μετρήσει πόσα «γράδα»
ορθοδοξίας πρέπει να έχει κάποιος, ώστε να μπορεί να μετέχει μιας τέτοιας
σύναξης; (Επιστολή κ. Ιακώβου Κουτλάκη στην εφημερίδα «Πατμιακά Χρονικά» 18-1-2017)
Το ίδιο μέτρο
και τόσα «γράδα» όσα είχε ο ίδιος όταν έλεγε στην ημερίδα «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος: Μεγάλη προετοιμασία χωρίς προσδοκίες» στις
23 Μαρτίου 2016 στον Πειραιά:
ΕΜΕΙΣ οἱ κάτοικοι τῆς Πάτμου, κληρικοί καί λαϊκοί, ἔγγαμοι καί Μοναχοί, μέ τήν μακραίωνη ὀρθόδοξη παράδοση καί τήν ὑψηλή ἐκκλησιαστική συνείδηση ποῦ μᾶς διακρίνει, με άρθρα, με παρεμβάσεις και άλλες ενέργειες θά κάνουμε ὅτι μπορούμε γιά νά ἀποτρέψουμε νά συμβεί τέτοια ἱεροσυλία στό Ἱερό νησί μας και ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ τα
τελεσίγραφα, ούτε δεχόμαστε οι εκκλησιαστικοί μας ηγέτες να συμπεριφέρονται ως
«ΠΑΠΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ» …………….
Τώρα λέει:
Θεωρώ επομένως προσβολή όλων των Ορθοδόξων
και εμού του ιδίου την ύβρη κάποιων κατοίκων της Πάτμου,
να αποκαλούν τον Επίσκοπό και Πατριάρχη μας «αιρεσιάρχη»,
ότι «έχει απωλέσει την
εκκλησιαστική νομιμότητα» και άλλα πολλά.
(Επιστολή
κ. Ιακώβου Κουτλάκη στην
εφημερίδα «Πατμιακά Χρονικά» 18-1-2017)
Τότε έλεγε:
…Εντέλλεσθε, σημαίνει ότι είμαι
ΥΠΕΡΑΝΩ των νόμων και γράφω στις πατούσες των υποδημάτων μου, τους νόμους του
Ελληνικού κράτους (1155/1981 και 4301/2014) και τους κανόνες των Οικουμενικών
Συνόδων που δεν επιτρέπουν την ύπαρξη ετέρας πλην της Ορθοδόξου εκκλησίας
στη Πάτμο . Το ίδιο ισχύει στα Μετέωρα και στο Άγιο Όρος.
Εντέλλεσθε σημαίνει ότι περιφρονώ την Παράδοση και τους αγώνες 900 χρόνων των Ηγουμένων και Πατέρων της νήσου Πάτμου , των προγόνων μας δηλαδή, που με θυσίες δεν επέτρεψαν σε κανένα Ξένο κατακτητή να τους παραχωρηθεί Ιερός ναός. Εντέλλεσθε σημαίνει ότι αλλοιώνω Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων...
Εντέλλεσθε σημαίνει ότι περιφρονώ την Παράδοση και τους αγώνες 900 χρόνων των Ηγουμένων και Πατέρων της νήσου Πάτμου , των προγόνων μας δηλαδή, που με θυσίες δεν επέτρεψαν σε κανένα Ξένο κατακτητή να τους παραχωρηθεί Ιερός ναός. Εντέλλεσθε σημαίνει ότι αλλοιώνω Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων...
...δεν μπορεί επομένως κανείς
Πατριάρχης ή Ηγούμενος να δίδει άδειες λατρείας ...
...Ο εκβιασμός της « ανυπακοής », που επικαλείται, όταν ξεπερνά
τα όρια του όρκου, της θρησκευτικής τιμής και των συνειδήσεων των Μοναχών,
καταντά ένα μαρτύριο και ένας αιρετικός φασισμός μέσα στην εκκλησία...
....... Καλούμε κάθε Πάτμιο Ορθόδοξο
Χριστιανό, ο οποίος δεν ΑΝΕΧΕΤΑΙ τις παράνομες εκτροπές του Πατριαρχείου,
Δεν ΑΝΕΧΕΤΑΙ τον εξευτελισμό της Ορθοδόξου πίστεως μας.....
(εισήγηση
κ. Ιακώβου Κουτλάκη ημερίδα Μαΐου 2016)
Τι
λέτε σήμερα περί αυτού κ. εισηγητά ;
Πόσο
πιο φανατικοί από σας είναι οι άλλοι Ορθόδοξοι που προσπαθούν και αγωνίζονται
για τις ίδιες ακριβώς αξίες;
«Μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους όλο τον καιρό, αλλά όχι όλους όλον τον καιρό.»
Χαλίλ
Γκιμπράν, 1883-1931
Τα συμπεράσματα …..δικά σας…..!!
«ἐν ἀγαθοῖς
δικαίων
κατώρθωσε
πόλις,
στόμασι
δὲ
ἀσεβῶν
κατεσκάφη.
μυκτηρίζει
πολίτας
ἐνδεὴς
φρενῶν,
ἀνὴρ δὲ φρόνιμος
ἡσυχίαν ἄγει».
(Παροιμίες Σολομώντος, ια’:
11-12)
Μτφρ [Όταν
την πόλη τους την ευλογούνε οι ευθείς, αυτή δοξάζεται·
ενώ γκρεμίζεται με τις
κουβέντες των ασεβών.
Ο ανόητος χλευαστικά μιλάει
για τον πλησίον του,
μα ο συνετός σωπαίνει.]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου